Mijn Miracle Morning routine

Miracle Morning

Sinds een tijdje ben ik weer begonnen met My Miracle Morning. Heel simpel uitgelegd is de Miracle Morning vroeg opstaan om tijd te creëren. Het helpt om succesvol te zijn. Ik vertel je meer over het principe en deel mijn routine met je!

Wat is Miracle Morning eigenlijk?

Miracle Morning is een (bewezen) filosofie dat wanneer je ‘s ochtends een uur eerder opstaat om tijd te maken voor zelfontwikkeling, je over de hele dag een beter gevoel krijgt en hiermee je levenskwaliteit verbetert. Dit betere gevoel ontstaat doordat je de S.A.V.E.R.S volgt. S.A.V.E.R.S staat voor: Silence, Affirmations, Visualization, Exercise, Reading, Scribing. Vrij vertaald is dat: Meditatie, Affirmaties, Visualisatie, Beweging, Lezen, Schrijven. De tijd van deze blokken kun je natuurlijk zelf indelen. Zo lees ik meer dan ik schrijf, mediteer ik langer dan dat ik met affirmaties bezig ben, and so on. Miracle Morning is bedacht door Hal Erod en wordt door miljoenen mensen over de hele wereld met succes uitgevoerd. Zoals hij zelf zegt:

“Wat hebben Oprah Winfrey, Bill Gates, Tony Robbins en Richard Brandson met elkaar gemeen behalve dat een druk leven lieden en zeer succesvol zijn? Ze staan vroeg op en beginnen de dag met een uur voor zichzelf.”

De gedachte achter zo’n ochtendroutine

Volgens Hal Erod leeft 95% van de mensen een middelmatig leven. Dit omdat mensen dit ook accepteren. Ze vinden hun werk niet leuk, zijn ontevreden over zichzelf, ongelukkig in hun relatie, niet blij met hun financiële situatie en ga zo maar door. Ze kijken iedere dag op tegen het feit dat ze weer gewekt worden door de wekker en dat er weer een nieuwe dag begint. Maar wanneer je besluit om bij die overige 5% te horen, de mensen die hun leven fantastisch vinden en hun leven op elk vlak een 10 geven, dan verandert er iets in je bewustwording. Daarnaast moet je er natuurlijk wel wat voor doen (en dat kan zelfs al in 6 minuten, maar daarvoor moet je het boek lezen). Maak tijd voor jezelf, lees, schrijf, mediteer, affirmeer (Hoe schrijf je zelf krachtige affirmaties? – een blogartikel), beweeg en word volledig gelukkig. Waarom zou je een leven willen leiden dat je niet eens de moeite waard vindt om voor uit bed te komen?

Miracle morning routine

Mijn Miracle Morning routine

Laat me voorop stellen dat ik altijd dacht geen ochtend mens te zijn. Inmiddels sta ik standaard voor zes uur op en volg ik mijn Miracle Morning routine. Mijn wekker staat op 5.45 uur. Maar meestal word ik net daarvoor al wakker. (Tijdens avonddiensten zet ik de wekker iets later, maar ik pak dan evengoed dat uur extra). Als eerste trek ik mijn joggingsbroek, t-shirt en vest aan en ga naar beneden. Ik maak een cappuccino en zet deze op tafel. Ik houd niet van hele hete koffie, dus die mag eerst even een beetje afkoelen.

Vervolgens pak ik mijn zelfgeschreven affirmaties erbij. Die lees ik door (ik gebruik 3 affirmaties per keer) en die herhaal ik tijdens mijn mediatie wanneer mijn gedachten afdwalen. Ik mediteer totdat ik het gevoel heb dat het genoeg is.. Dat is meestal tussen de 10 en 30 minuten.

Heb ik mijn affirmaties niet in de meditatie nodig gehad? Dan neem ik 5 minuten de tijd om ze alle 3 herhaaldelijk luidop voor te lezen (niet te luid, Reinier slaapt meestal nog).

Na het affirmeren drink ik mijn koffie en lees ik voor ongeveer 15 minuten. Veelal lees ik zelfhulpboeken omdat ze me hele fijne inzichten geven over hoe ik naar bepaalde dingen kijk (i need more selflove).

“You need to start believing that nothing is too good for you.”
– Unknown

Na twee cappuccino’s schrijf ik. En dat kan in mijn planner zijn, voor m’n blog, nieuwe affirmaties of onderbouwingen daarvan of gewoon gedachtes die opkomen. Ideeën om over te bloggen, social media posts of gewoon iets zonder doel/betekenis maar iets dat eruit moet.

Daarna ga ik visualiseren. Dan denk ik aan, afhankelijk van mijn affirmaties, hoe het zou zijn om daar al te zijn. Wat voel ik? Wat doe ik? Hoe zie ik het voor me? I paint the bigger picture zeg maar. Dat doe ik totdat ik het hele plaatje compleet heb. Ik kijk er dan nog even naar en bekijk het beeld dat ik voor me zie grondig.

Ik neem een glaasje jus d’orange voordat ik naar boven ga. Dan doe ik 15-20 minuten yoga. Meestal bestaat dat uit een aantal zonnegroeten, cat-cow houdingen, nek- en arm oefeningen en de child pose. Als laatste zit ik nog zo’n twee minuten in stilte.

Mijn Miracle Morning routine neemt zo’n uur tot anderhalf uur in beslag. Op de dagen dat ik vrij ben soms wat langer. Als ik dan bijvoorbeeld een idee heb voor een artikel, ga ik daar direct mee aan het werk. In het weekend ben ik iets losser, dan zet ik de wekker tussen 7.00 en 8.30 uur. Want dan kan ik de avond daarvoor ook wat later naar bed zodat ik met Reinier nog een leuke avond kan hebben.

Nieuwsgierig naar Miracle Morning geworden? Hieronder vind je een link om het boek te bestellen. Dit is een affiliatielink. Dat betekent dat ik een paar cent verdien als je via die link iets koopt bij Bol.com Het kost jou echter niets extra.

Volg:
Share:

3 Comments

  1. 19 mei 2020 / 11:49

    Wat leuk om zo te lezen over je ochtendroutine! Misschien dat ik ook wel start met de Miracle Morning 😁

  2. Sandra CH
    8 mei 2020 / 12:38

    Ik had op insta gezien dat je ermee bezig was, fijn om er wat meer over te lezen. Ik doe dit ook soort van realiseer ik me: ik sta vroeg op om te hardlopen en dat is tevens mijn visualisatie/meditatie momentje 🙂

  3. 6 mei 2020 / 11:25

    Ik ben in dit boek begonnen en kwam er op een of andere manier niet doorheen haha! Wel sta ik sinds een paar weken iets eerder op om yoga te doen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.