Boekrecensie | Be More Vegan – Niki Webster

Be more vegan - boekrecensie

Zomaar viel daar een nieuw vegan kookboek op de mat: Be more VEGAN (Dankjewel uitgeverij Becht!!). De cover ziet er prachtig uit en de belooft Hét vegan boek te zijn voor beginners. Ik heb er met een kritisch oog naar gekeken en dit vind ik ervan. Kijk en lees je mee?

Vegan kookboeken

Ik ben dol op vegan kookboeken. En ze schieten als een malle de boekenplank op. In deze week kreeg ik drie vegan kookboeken thuisgestuurd. Zo viel Family.Eat.Plant op de mat, maar ook 50x vegan zuivel en het boek waar het vandaag om draait: Be more vegan van Niki Webster. En omdat ik merk dat veganisme echt in opkomst is. Veel mensen maken de overstap of kiezen bewuster wat ze eten. Ik vind het belangrijk dat het laagdrempelig blijft. Daarom kies ik ervoor dit boek als eerste toe te lichten. Ook omdat dit boek super toegankelijk is en de recepten echt do-able. Zelfs als je geen keukenprins(es) bent.

De inhoud van Be More Vegan

Dit prachtige kookboek is opgedeeld in verschillende delen. Het eerste deel heet “Waarom Vegan?” Hierin legt Niki heel goed uit waarom zij koos voor een vegan lifestyle. Ze deelt haar persoonlijke visie, maar geeft ook informatie over dierenwelzijn en het redden van de planeet. Ook komt het onderwerp vegan fashion aan bod. Al met al een super uitgebreid boek. Ook omdat ze veelgestelde vragen behandelt in het eerste deel van het boek. In het tweede deel “Leef gezond!” komen de gezondheidsvoordelen naar voren. Zo leer je onder andere wat de perfecte balans is en wat je nodig hebt qua voeding.

De Vegan keuken

Wat super fijn is, dat in dit boek ook tips worden gegeven over het vervangen van ingrediënten en producten. Hoe vervang je zuivel? Chocolade? Ei? Alles wordt aangestipt. Vervolgens komen we terecht bij de recepten. Die zijn opgedeeld in de categorieën Ontbijt, Lunch, Avondeten, Snacks & Extra’s en als laatste de categorie Zoet. Zoals je ziet is er echt voor ieder wat wils. Het boek bevat 50 recepten die super goed zijn uitgeschreven. Heel duidelijk en goed te volgen.

Eindoordeel

Be More Vegan is als je het mij vraagt echt een super goed en toegankelijk boek voor mensen die (wel eens) vegan willen eten. Wat Niki ook heel slim doet, is bij ieder recept een afbeelding laten zien hoe haar creatie eruit ziet. Een afbeelding zegt natuurlijk meer dan duizend woorden. Zo kun je meteen afmeten of jouw gerecht goed gegaan is en hoe je het op een leuke manier kan serveren. De claim dat dit hét vegan boek is voor beginners zou zomaar eens waar kunnen zijn..

Voor alle informatie en om het boek te bestellen kun je hieronder klikken. Je komt dan op de website van Bol.com terecht.

Delen:

Geef een antwoord