Recensie: De dunne vegan

Recensie: De dunne vegan

Er mogen bij mij nog best wat kilootjes af. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik bijna 14 kilo kwijt ben al hoor. Toen ik het boek De dunne vegan van Antoinette Hersenberg en Jacinta Bokma tegenkwam, voelde dat als het lot. Ik moest dit boek hebben!

De achterkant:
Op de haar kenmerkende wijze ย– laagdrempelig, herkenbaar en snel ย– geeft ze wederom talloze recepten die passen in een vegetarisch, maar ook veganistisch eetpatroon. Het boek geeft veel verrukkelijke hoofdgerechten uit alle windstreken die je in een handomdraai op tafel zet. Wat te denken van No-fish sushi? Puur plantaardige hamburgers? Brownies? Het kan allemaal!
Ik zal even heel eerlijk zijn. Dit boek is fantastisch. Het is ingedeeld op 5 hoofdstukken en die luiden als volgt: Ontbijt- en lunchgerechten, Voorgerechten, Hoofdgerechten, Feestjes & vrienden, Toetjes, taart en ander zoet. Daarnaast zit er ook nog een groente en fruit kalender in zodat je weet welke groente en fruit je in welke maanden van het jaar kunt eten.

Antoinette en Jacinta verleiden je met de intro. Ze vertellen heel veel en ik had na het lezen van hun verhaal, ontzettend veel zin om aan de slag te gaan! Dan doen ze echt goed. Ze zetten je meteen in een onwijs positieve flow!

Zelf vind ik het ontbijt altijd best lastig. Dat is bij mij een smoothie of 4 crackers met jam. Best eentonig nietwaar? Ik wil graag wat creatiever zijn maar ik heb daarvoor niet altijd de inspiratie om 5.00 uur in de ochtend. Antoinette brengt daar echt verandering in met haar Happy ‘haantjes’ roeromelet van tofu en gezellige ontbijtmuffins. Onlangs is mijn oven stuk gegaan maar ik sta nog steeds te springen om de ontbijtmuffins. Stel je voor dat ik die ‘s avonds kan maken en de volgende dag gewoon in de auto kan eten. Daardoor zou ik een half uur langer kunnen blijven liggen. Ik teken ervoor!

Er staan echt superveel gezonde recepten in. Dat heb ik nodig. Zo stuitte ik onder andere op het recept; Seitanboeuf bourguignon. Dat lijkt me echt superlekker! Ik ging dus op zoek naar recepten voor seitan. Want ja, zelf maken is bij mij ook ECHT zelf maken. Ik heb ontzettend handige recepten gevonden en ga dat binnenkort dus ook echt proberen. Als het lukt, zal ik het recept met mijn eindresultaat natuurlijk ook plaatsen.

Het boek ook bestellen? Klik dan hier.

dit-artikel-is-tot-stand-gekomen-i-s-m-een-merk-of-bedrijf