Recensie: Crossroads – Tal Ronnen

Recensie: Crossroads – Tal Ronnen

Een kookboek van de eigenaar van het super populaire vegan restaurant Crossroads in Los Angeles? Bestaat! Ik kreeg een recensie exemplaar van Karakter Uitgevers B.V. en ik vertel je graag wat ik er van vind!

De eigenaar

De eigenaar van Crossroads (zowel het restaurant als het boek) is Tal Ronnen. Tal Ronnen is in Amerika mega populair. Er stond zelfs een recept van hem in Vogue. Nou, VOGUE. Dan ben je er hoor. Echt. Tal Ronnen wil de plantaardige keuken heruitvinden. In het restaurant in L.A. kun je terecht voor een vegan menu maar saaie gerechten vind je er niet. Hij en zijn chef-kok Scot Jones toveren de heerlijkste gerecht op tafel van zo veel mogelijk seizoensgroenten. Score!

Het kookboek Crossroads

Och, ik heb het weer te pakken hoor. Smoorverliefd op de prachtige foto’s en mooie recepten. Er staan veel recepten in die je zelf niet zo snel bedenkt. Wat dacht je van Dronken Appelmoes? Alleen door de naam wil ik het al maken. In het 283 pagina’s tellende boek kun je terecht voor Snacks en Dipsauzen, Salades, Platbrood, Soep, Kleine gerechten, Pasta, Desserts, Cocktails en Basisgerechten. In Crossroads wordt zelfs uitgelegd hoe je zelf pasta kunt maken. Dit kookboek is echt eentje die je erbij pakt als je mensen wilt imponeren met een vegan menu. En geloof me, met alle omnivoren om me heen, wil ik dat heel graag.

De recepten

De recepten hebben niet alleen prachtige namen maar vooral ook verrassende combinaties. Combinaties waar ik zelf nooit op zou komen. Wat dacht je van Geroosterde romansesco met uien-agrodolce en in grappa geweekte rozijnen? Nou, dat dus! Ik word er stiekem wel een beetje bang van. Maar als ik zie hoe gedetailleerd de recepten worden uitgelegd, dan kan ik het zelfs.

Het boek Crossroads kost € 29,99 en je bestelt ‘m hier: Crossroads – Karakter Uitgevers B.V.

Delen: