Boekrecensie | Steeds Leuker – Jelle Hermus

Een leven dat steeds leuker wordt. De ellende uit je leven schrappen. De korte route vinden naar een nog leuker leven. Jelle neemt je bij de hand en in “Steeds Leuker” vertelt hij in 15 hoofdstukken hoe hij zijn leven steeds leuker maakt. Én hoe jij dat ook kan doen!

Jelle kennen we allemaal van So Chicken. Hij heeft een bepaalde schrijfstijl en dit vertaalt zich in zijn boek “Steeds Leuker” naar een manier waardoor ik zijn voorbeelden gemakkelijk kon vertalen naar mijn eigen leven. Naar mijn eigen situaties.

Het is al een paar weken geleden dat ik het boek uitlas. Maar bepaalde dingen staan me nog in het geheugen gegrift. Over hoe je een financieel onafhankelijk leven kunt leven. Hoe je je emmer vult met liefde en die laat overstromen zodat je liefde kan delen. Steeds Leuker is een gids waarmee je de hoeveelheid troep kunt verminderen, ellende kunt schrappen en gewoon gelukkig kan zijn. Je leven kan verrijken met liefde. Gelukzaligheid kan creëeren.

Kleine ergernissen vormen samen een grote ergernis. Iets waar je geen zin in hebt maar wat toch moet gebeuren. Doe dat gewoon zodat je er vanaf bent. Het is prettiger om dat ene klusje meteen te doen in plaats van dat je er een half jaar naar kijkt en je irriteert waarna je het alsnog doet. Bespaar jezelf die ergernis en pak het meteen aan! Door iedere keer simpele, kleine stapjes te zetten werk je zonder al teveel moeite naar een grote verandering.

We krijgen een heleboel reclame, advertenties en commercials te zien in ons leven. Ze laten je geloven dat je iets echt nodig hebt. En de volgende dag iets anders. En de dag daarna weer iets anders. Zal ik uit naam van Jelle, jou iets vertellen? Je hebt die spullen helemaal niet nodig joh! Totdat je de reclame zag wist je niet dat het bestond dus je kan prima zonder. Jelle geeft in Steeds Leuker tips hoe je dat soort prikkels kan verminderen. Hij heeft zelf geen televisie meer (jaloers! Ik wil ook geen televisie meer in huis, maar ja. Ik ben niet alleen 😉 ), ontvangt geen folders en is dolgelukkig. Dat willen we toch allemaal?

Het liefst vertel ik je heel veel over het boek en quote ik Jelle helemaal de moeder maar als ik dat doe, wordt dit artikel zo’n 287 pagina’s lang. Steeds leuker is een van de, dan al niet het fijnste, boek(en) die ik in 2017 las. Het gaf mij heel veel inzichten en ‘oh ja!’ momenten. Dankzij de digitale Eierdoos die je bij het boek krijgt, kun je nog meer inspiratie opdoen!

Je bemachtigt je eigen exemplaar voor € 19,95 bij jouw plaatselijke Bruna of via Bol.com!

* Dit artikel bevat een affiliatielink. Hiermee verdien ik een klein percentage als je via mijn link iets bestelt bij Bol.com Jou kost het helemaal niets extra!

Delen: