Afval journey met Weight Watchers #5

Afval journey met Weight Watchers #5

Ineens heeft Weight Watchers een heel ander programma. Ze noemen het ‘Flex’. Nou ik vind er niets flex aan hoor. Ik twijfelde even om te stoppen, maar ga het toch een kans geven. Deze week leg ik wat meer uit over flex, vertel ik hoe het ging en deel ik weer een gewichtsupdate!
Wat is Weight Watchers Flex?

Weight Watchers Flex is het nieuwe programma. Met Weight Watchers Flex steekt alles een beetje anders in elkaar. Voor wie niet bekend is met Weight Watchers, je mag een bepaald aantal punten per dag. Daarnaast heb je nog een aantal weekpunten voor in het weekend, dat feestje of gewoon een paar extra per dag. Met het nieuwe programma mag ik van de 53 punten, nog 40. Daarnaast mag ik als ik punten overhoud, vier meenemen naar de nieuwe dag. ALSOF IK PUNTEN OVERHOUD. Schei toch uit. Ik kom gewoon niet uit. Weight Watchers heeft veel producten 0 punten gegeven waarvan je dus onbeperkt mag eten. Helaas zijn dat voornamelijk dierlijke producten zoals kipfilet, vis en ei. Dat eet ik allemaal niet. Maar gelukkig zijn Edamameboontjes ook 0 punten. Die eet ik dan weer wel. En veel verse groenten. Weight Watchers Flex dwingt mij nu min of meer Whole Food Plant Based te eten. Iets wat ik graag wil, maar niet zo goed in ben. Misschien leer ik met het nieuwe programma wel om Whole Food Plant Based te eten en wordt het ooit mijn standaard.

Hoe het deze week ging

Maandag was ik eigenlijk heel kwaad. Ik ben nog maar 4 weken bezig en ineens is er een nieuw programma. I’m not amused. Maar goed, na er een nachtje over geslapen te hebben, heb ik besloten om het toch maar een kans te geven. Natuurlijk had ik op het social media gedeelte van Weight Watchers al aangekondigd dat ik zou stoppen, maar iedereen ving me hartstikke lief op. Maandag ging hartstikke goed. Als ik het ontbijt oversla, blijf ik binnen mijn punten. Maar dat lijkt me niet zo gezond. Daarom moet ik echt gezondere keuzes maken. Dinsdag ging het ook goed, ik had zelfs nog 7 punten over na mijn avonddienst dus toen ik laat thuis kwam, kon ik zelfs nog een Vegafit Gehaktschijf eten. Dat was echt heel fijn. Woensdag wilde ik voor mijn blog een recept maken met Seitan, maar dat was nogal mislukt en niet lekker. Omdat ik daar zo van baalde heb ik alleen maar troep gegeten. Wat, dat durf ik niet eens te vertellen (natuurlijk wel vegan troep, hallo). Maar goed, een verloren dag is geen verloren week. De rest van de week ging ik er voor koos voor ongezoete soyayoghurt in plaats van die heerlijke met vanillesmaak en bleef ik keurig binnen mijn punten! Ik word steeds creatiever in de keuken en begin de uitdaging daarin wel te waarderen. En er is een hele kilo vanaf. Ik ben tevreden!

TUSSENSTAND NA 5 WEKEN: – 5.0 VAN 30 KG AFGEVALLEN

Volg:
Share:

9 Comments

  1. 22 december 2017 / 02:23

    Goed dat je doorzet, dat is je stoute stemmetje hoor die in verzet gaat! Knap van je, ik vind het echt knap!
    Ik ga in Januari ook Whole Foods etene n vegan, dus no more Croky en vegafit balletjes in terriyaki saus 🙁
    Echt waar, bid je voor me, dat ik het overleef? 😉

    • 24 december 2017 / 16:39

      Haha, ja dat doe ik! Want ik weet hoe dramatisch het soms is! Blijf je best doen en ik denk maar zo: een verloren dag is geen verloren week. Knallen tot we vallen. En dan gewoon weer opstaan om door te gaan! Succes!!
      Het Groene Broertje onlangs geplaatst…De Minimalism Challenge – Week 3My Profile

  2. Rianne
    20 december 2017 / 20:28

    ik heb geen ervaring met weight watchers maar probeer wel WFPB te eten (behalve nu in de feestmaand, ja ik weet het slecht excuus 🙂 Maar wat ik je wilde vragen is hoeveel punten een heel simpel havermout ontbijt zou zijn. Ik ontbijt namelijk heel saai met 50 gram havermout (de goedkoopste van de AH van €0.45) en daar giet ik dan zo’ n 200 tot 220 gram kokend water overheen.
    Dan roer ik het door en laat even staan en dat is dan mijn ontbijt. Je kan het natuurlijk opleuken met fruit, specerijen en noten enzo, maar ik ben niet zo’n heel goede ontbijter, dus is dit voor mij voldoende. Een enkele keer doe ik is gek en gebruik ongezoete sojamelk en banaan en kaneel voor mijn havermout of gehakte amandelen en kaneel. Maar meestal dus heel simpel. Wie weet is het een goede oplossing voor je puntengebruik om in elk geval toch te kunnen ontbijten 🙂

    • 21 december 2017 / 14:42

      Hoi! Havermout (1 portie) is 3 punten. Dus dat is lekker weinig ☺️ Ik eet havermuesli en doe daar altijd banaan, frambozen of appel met kaneel door 👌🏼 Heerlijk!

  3. Rein
    20 december 2017 / 13:37

    Je valt nog steeds af dus lekker bezig! Blijf het wel dom van Weight Watchers vinden. Steeds die punten omgooien, pffff. Maar jij houdt vol! Ik ben jaloers 🙊

  4. 20 december 2017 / 09:17

    Jeetje, wat vervelend als het ineens wordt omgegooid…. Gelukkig word je er creatief van 🙂 Keep going! 🙂

  5. 20 december 2017 / 09:17

    Knap dat je doorzet! Whole food plant based gaat je sowieso helpen met afvallen 🙂 en het mooie is dat je het je hele leven kunt volhouden, zonder honger te lijden. Alleen vegaschijven en dingen van de vegaslager passen daar niet in, dus die eet je dan hoogstens nog op feestdagen.
    Balen dat de seitan was mislukt. Ken je het boek ‘Wat de pot schaft’ van Lisette Kreischer? Daarin staan vegan recepten van bekende gerechten zoals stamppot, erwtensoep, nasi én goulash met seitan. Ik heb dat laatst weer eens klaargemaakt en het was lekker, met rijst en tomaten en paprika champignons en kruiden.
    Verder ben je welkom in de facebookgroep The Starch Solution Nederland waar wfpb recepten en ervaringen worden gedeeld.
    Lalagè onlangs geplaatst…De kinderkoranMy Profile

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.