De Miracle Morning volhouden in de herfst + Slaaptips

Miracle Morning

Een goede ochtendroutine is in de zomer prima vol te houden. Het is vroeg licht, het voelt alsof je minder slaap nodig hebt, iedereen is blij en vrolijk. Eigen is een Miracle Morning Routine een fluitje van een cent. Maar hoe zit het ermee in de herfst? Wanneer het koud is? Donker? De dag altijd te vroeg begint? Dit is mijn ervaring, met ochtend tips, maar ook tips voor een goede nachtrust!

De Miracle Morning struggle is real

Wanneer het buiten donker en koud is, vind ik het oprecht lastig om op te staan. Ongeacht hoe laat de wekker gaat. Het is gewoon zo dat wanneer het ‘s ochtends vroeg licht is en de temperatuur een stuk aangenamer is, ik veel gemakkelijker fris en fruitig uit bed spring om 5.45 uur. Ik probeer het iedere ochtend, maar ik ga niet jokken. Soms lukt het mij ook niet. Vandaag was ik 7.00 uur uit bed, terwijl ik om 13.00 uur mijn eerste werkafspraak had. Dus even goed een hele vroege ochtend voor mijn Miracle Morning. Het gevoel dat ik ‘s ochtends heb, wanneer de hele stad nog slaapt, is echt adembenemend. Het geeft me heel veel rust en dat maakt het vroege opstaan zo waard! Alles heeft te maken met overtuigingen. En wist je dat wanneer je aan het begin van je dag iets doet wat je lastig vindt, de rest van de dag een stuk gemakkelijker verloopt?

Het “I am not a morning person” excuus

Blijf die overtuiging ook vooral tegen jezelf zeggen. Dan word je nooit een ochtendmens. Vertel jezelf wat je wel wilt zijn. Door de positieve kant van je overtuigingen te belichten zorg je ervoor dat je ook een positieve mindset krijgt. Zo zeg ik voordat ik ga slapen: Ik wil om 5.45 uur opstaan en ik krijg precies genoeg slaap vannacht zodat het me zonder problemen lukt. Ik ben nooit een ochtendmens geweest en was echt een nachtbraker. In mijn wilde tijd ging ik soms drie keer per week uit om vervolgens rond 7.00 uur in de ochtend thuis te komen. Tegenwoordig heb ik om 7.00 uur mijn eerste uur er al op zitten en ben ik super productief. Niemand is geboren als morning person, iedereen kan er een worden.

Een goede nachtrust

Alles draait om je mindset!

Een positieve mindset is echt het halve werk. Als je ergens tegenop kijkt, is het vaak ook echt iets dat je heel lastig vindt. Als je er in stapt en denkt: dit kan ik! Dan kun je het ook. Het is een cliché, maar alles dat je aandacht geeft, groeit. Zowel het positieve als het negatieve. Logisch dus dat als je negatief bent, dingen zwaarder zijn en voelen. Andersom werkt het ook zo, met een positieve mindset kun je echt de hele wereld aan. Daarom is het belangrijk dat je, vooral de eerste maand, heel bewust met een positieve mindset naar bed gaat. Zeg positieve dingen tegen jezelf zoals “Ik sta morgenochtend bruisend van de energie op om 5.45 uur” of “Wanneer ik wakker word, voel ik me echt uitgeslapen”. In het begin is het misschien even wennen, maar geloof mij, als je gewend bent aan de positieve mindset wat betreft energie en slaap, dan wil je nooit meer terug naar “Oh ik ben zo moeeee” en “Ik wil niet opstaan!”. Alles dat de moeite waard is, kost (zeker in het begin) moeite.

Tips voor een goede nachtrust

– Luister naar je lichaam. Als je moe bent om 21.00 uur, is het tijd om naar bed te gaan. Als je vanzelf wakker wordt om 6.00 uur, is het tijd om op te staan.
– Houd zoveel mogelijk een vaste tijd aan. Ga dagelijks rond dezelfde tijd naar bed en sta rond dezelfde tijd op.
– Zorg voor een goed matras. Mijn matras komt van Club 9 Sleepservice en ben er nog iedere nacht blij mee.
– Sta direct op als je wekker gaat. You snooze, you lose!
– Slaap in het donker. Je lichaam komt beter tot rust in een donkere kamer dan in een kamer waar licht schijnt.
– Less screentime! Stop een uur voordat je gaat slapen al je schermen weg en zet ze uit. Lees in bed nog lekker een boek of rommel wat in huis. Schermtijd heeft een nadelig effect op inslapen.
– Volg DE slaapexpert van Nederland: Mark Schadenberg. Hij geeft regelmatig tips voor een goede nacht.

Wil je een nieuw matras maar niet direct honderden euro’s uitgeven in één keer én wil je 10% korting op jouw nieuwe matras? Gebruik dan de kortingscode VYV9-2AWF-SVLL of klik hier: Site bezoeken met kortingscode Club 9

Volg:
Delen:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.