Boekrecensie | Eet win-win – Janneke van der Meulen

Janneke van der Meulen heeft haar kennis als topsporter echt op orde. Dat straalt Eet win-win ook uit. Ik heb Janneke ontmoet tijdens een van haar lezingen en ik was meteen helemaal hotel de botel. Ik was zo onder de indruk, dat ik direct na de lezing haar boek kocht én liet signeren!
Over Janneke

Janneke is een super zelfverzekerde vrouw die weet wat ze wil en daar dan ook voor de volle 100% voor gaat. Ze heeft een prachtig lichaam en sport op enorm hoog niveau. Gezond eten is moeilijk geworden en Janneke vindt dat je dan weer terug moet naar de basis. Daarom legt ze stap voor stap uit hoe gezond eten in elkaar steekt. Janneke roeide vijf jaar lang in het Nederlandse roeiteam en behaalde meerdere (internationale)successen. Ze traint twee keer per dag en eet pure, biologische voeding die je echt voedt en niet alleen vult. Een echte powervrouw die exact weet waar ze mee bezig is!

Eet win-win

Zoals ik al zei, Janneke neemt je in Eet win-win mee terug naar de basis. Er staan een bepaald aantal basisprincipes genoteerd waarvan je weet, als je voeding daaraan voldoet, het goed en gezond voor je is. Ook is er een top vijf van (plantaardige)producten die je dagelijks dient te nuttigen. Dit is het eerste boek dat ik vond waarin alle stellingen en feiten, wetenschappelijk worden onderbouwd. De onderzoeken in Eet win-win kun je allemaal zelf teruglezen. De meta-analyses maken veel duidelijk. En weet je wat het fijne is? Je hoeft dat allemaal niet uit te pluizen of na te zoeken! Dat heeft Janneke van de Meulen al voor je gedaan! Naast alle uitleg over gezond eten, vind je in Eet win-win ook nog heerlijke recepten. Verschillende recepten voor spreads, no-milkshakes, maaltijden, smoothies en Janneke van der Meulen vertelt je ook nog eens hoe je op een Eet win-win manier boodschappen kan doen. Effe serieus, dit boek, dit is echt win-win!

Kende jij Janneke van der Meulen of haar boek Eet win-win al? Of heb je misschien ‘supersnel herstel’ (ook van Janneke’s hands) gelezen?